dijous, 22 de gener del 2009

ENTREVISTA A NA "TOÑI"

``ENTREVISTA A NA TOÑI´´
És la directora del centre l’IES Sa Colomina. Dona classes d’anglès, es simpàtica, amable, divertida, sociable, generosa ...


1. Per què vares voler ser professora d’Anglès ?
Va ser de quasualitat, vaig començar a fer classes i me va agradar i vaig seguir.


2.Què et va atraure aquesta professió ?
És gratificant i veus com els teus alumnes aprenen i després com segueixen, es a dir, amb el teu esforç després l surt una bona carrera.


3. Per què vares elegir donar classe a secundària i no a primària ?
Per una qüestió de professió, però vaig arribar a treballar també a primària fins i tot, a infantil


4. Com vares aconseguir el càrrec de directora ?
Jo era un cap d’estudis, quan na Dolors se n’anà i jo me vaig posar en el seu càrrec i faig com un poc de substitució per aquests any. Si volgués seguir més anys tendria que presentar un projecte.


5. És complicat el càrrec de directora ?Com tot, té la seva part de complicació, però tens que ser capaç de dirigir i mirar que tothom estigui còmode.


6. Al llarg de la teva professió quins obstacles t'has trobat ?
De vegades, les coses venen inesperadament. A vegades no tens que esperar asseguda a que t' ensenyin la teva professió, si no, tu has de buscar-te la teva professió.


7 Recomanes la teva professió ? Per què ?
Sí, perquè es important formar persones perquè es pogués fer coses noves. No és només ensenyar una assignatura si no també és veure com aprenen


8. Quines millores voldries establir a l' institut ?
Millorar el clima de convivència, implicar més als alumnes a activitats acadèmiques i extraescolars, com mantenir un diàleg, donar un impuls important a la lectura, implantar un sistema de qüalitat ...


9. Quina és la millor classe d’aquests institut ? Per què ?
Totes les classes poden donar coses bones i dolentes.


10. Quants d’anys fa que estàs a sa Colomina ? Des de el 2001.


11. Creus que és necessari duur mòbil, mp3, càmeres fotogràfiques ? Per què?
No, ens fa cap falta, no entenc que algú estigui permanentment enganxat. S’han d’utilitzar per coses o per moment necessaris


.12. Per què la classe de 1r B no la vareu separar com hagueu fet amb els altres grups ?
Depèn de sa gent que vengui.
13. Quines mesures voldries establir per els "saltavalles"? Totes estan establertes, ara depèn de sa responsabilitat dels pares i dels alumnes

14. Per què Inglés i no Francès ? Per què vaig estudiar Anglès, però també vaig estudiar una mica de francès.

15. T’agrada la moda actual ? Per què ?
Sí, però no m’agraden els calçons caiguts.

16. Quin menjar t’agrada més ? I beguda ?
Arròs, pasta i peix. Coca-Cola, Cava (ocasionalment) i Cervesa (ocasionalment).

17. Li voldries posar a l'institut uniforme ? Per què ?
No, són molt lletjos i no a tothom li va bé

18. T’ agradaria haver estudiat una altra professió ?
No, jo estic contenta amb el que he estudiat.

19. Estàs d’acord amb els preus de la cafeteria ? He d’estar, però sí hi estic d’acord.

20. De l' estructura de l’edifici. Que li canviaries ?
M’agrada que sigui quadrada. Però hi ha molta terrassa desaprofitada, passadissos molt estrets, molts espais petits i les finestres i de la part nord les finestres estan sense persianes.

21. Quan eres petita treies bones notes ?
Sí molt bones

22. A quin institut anaves ?
A Blanca Dona

23. Quin deport t’agrada més ? El practiques ? Ets bona ?
Natació, sí el pràctic i soc normaleta

24. Què recomanes a la classe de 1r B ?
Varies coses, seguir estudiant, col·laborar amb els professors ...

25. Què penses sobre l’ajuntament en aquests Nadal ?
Es que l’ajuntament de Vila està en crisi, però alguna coseta més podrien fer

26. Què és el que més t’agrada d’Eivissa ?
Que està tot molt prop, tranquil·litat, que busques la muntanya i la tens i busques la mar i també la tens i que tenc la mateixa possibilitat de feina que una altra ciutat

Realitzada per na Maria Ferrer 1B



Na Toñi és la directora de l'institut l'IES Sa Colomina,i també és la nostra profesora de desdoblament d'anglès.


1,- D'on ets? Soc d'aquí de Sant Antoni.


2.- T'agrada Eivissa? Sí, m'encanta.

3.- Quants idiomes saps parlar?
Sé parlar 5 idiomes: Castellà,Català,Anglès,Alemany i Francès.


4.-De petita t'agradava estudiar? Sí,i encara m'agrada.

5.- Treies bones notes? Sí, treia bones notes.


6.- T'agrada escoltar musica? Sí,molt .Quina prefereixes la clàsica o la moderna? Les dues depén de com són.


7.-T'agrada llegir? Quan? Sí molt, cada dia.


8.-Quins llibres t'han agradat més? La història interminable,El diari d'Anafrank...


9.-Tens mascotes? Sí, i m'agraden molt. Tenc un gat i un ca que pertany a tota la família.


10.-T'agrada fer esport? Sí, faig natació.De petita com no hi havia piscines entrenaven a la piscina d'un hotel.


11.-T'agrada la teva feina?Per què? Sí, perquè m'agrada molt i si no m'agrades no l'estaria fent.
12.-Quant de tmps duus treballant en aquest institut? Duc 8 anys treballant aquí.Des de l'any 2001.


13.-Has treballat en altres instituts?Quins? Sí, a Barcelona en una escola 6 anys i després a Sant Antoni.


14.-T'agrada aquest institut?Per què? Sí,perquè duc molt de temps aquí
Quina carrera vas estudiar? Vaig estudiar filologia anglogermànica.


15.-Perque ha elegit aquesta profesió? No la vaig elegir; va sorgir i em va agradar i per això segueixo fent-la.


16.-De petita ja t'agradava aquesa profesió? No,perquè jo pensava que seria metge però al final vaig elegir els idiomes


17.-Va tenir alguna mala experiencia quan era petita en alguna assgnatura? Sí, no em duia bé amb un professor de matemàtiques.


18.-Que li agrada d'aquest institut? M'agrada molt l'ambient de treball, els professors que tenim, els alumnes...


Per :Araceli Magalí Gavone. 1rB