dissabte, 17 de gener del 2009

ENTREVISTA A NA "NELI"

ENTREVISTA A NÈLIDA MARÍ FERRER:
PROFESSORA DE CATALÀ A L'IES SA COLOMINA-EIVISSA
"Trobo que els nens vénen de l'escola sense saber massa bé el català"

- Quin any vas néixer? A on?
Vaig néixer a l’any 1973 a Eivissa.

- T’agradava estudiar quan eres petita?
Sí, m’agradava molt; i encara m’agrada.

- Què vas estudiar?
Vaig estudiar filologia catalana

.- T’agrada la teva feina? Per què?
M’agrada molt perquè sempre s’aprèn dels alumnes i em sembla entretinguda, gratificant...

- Has treballat a altres llocs abans d’aquest institut?
Sí, a dos ajuntaments de la illa i a altres instituts.
- T’agrada aquest institut? Per què?
Sí, perquè com m’agrada molt ensenyar, m’agraden els alumnes, les diferents edats i circumstàncies.

- Què és el que més t’agrada d’aquest institut? I el que menys?
El que més m’agrada d’aquest institut són els alumnes i la gent; i el que menys és un horari amb tants buits.

- Creus que hauríem de millorar el català?
Sí, penso que els nens venen de l’escola i no coneixent massa bé la llengua.

- Tens bons alumnes aquest any?
No gaires.

- Si l’any que ve poguessis triar, de quin grup t’agradaria ser tutora?
De 1er B i així em puc treure bastants problemes setmanals.

- Què trobes que s’hauria de millorar en aquest institut?
La vigilància, la disciplina...

- Estàs embarassada... Què serà: boix o boixa? Com es dirà?
Serà una boixa i es dirà Maria.
- T’agrada llegir? Per què?
Moltíssim perquè m’agrada molt posar-me en els papers dels personatges i perquè em sembla increïble la imaginació dels escriptors.


Per: Ana Escandell i Maria Clapés